Zaterdagdienst

Schema 2e seizoenshelft 2023-2024

Invulling zaterdagdienst seizoen 2023-2024

Beste ouders, trainers, leiders,
Zoals jullie misschien afgelopen seizoen gemerkt hebben is er een groot te kort aan vrijwilligers om al onze zaterdagdiensten in te vullen. Diversen oproepen, mensen direct benaderen ect. heeft niet geholpen om dit probleem op te lossen.

Hoe nu verder?
Aangezien wij niet genoeg vrijwilligers kunnen vinden wordt er een beroep gedaan op alle jeugdteams. Per zaterdagdienst-shift gaan we een (jeugd)team indelen om deze dienst op te vangen.

Hoe ziet zo’n dienst er dan uit?
Per dienst vragen wij 2 volwassen personen (ouders, leiders, trainers) uit het team die de taken van de zaterdagdienst over gaan nemen. Deze taken zullen in een handleiding aanwezig zijn tijdens de dienst.

De zaterdagdiensten zijn van:

• 07:30 – 11:00 uur
  • 11:00 – 15:00 uur
  • 15:00 – 19:00 uur

Met de indeling zullen we proberen de jongere leeftijdscategorieën aan het eind van de dag in te delen en oudere leeftijdscategorieën in de ochtend zodat iedereen naar de wedstrijd van zijn / haar kind kan gaan kijken.

We zullen het met zijn allen moeten doen en rekenen op jullie begrip / medewerking. Je bent per team tenslotte maar maximaal 3 keer per seizoen aan de beurt.

Met vriendelijke groet,
Bestuur RKSV Margriet

Wat doet de Zaterdagdienst?

De zaterdagdienst van Margriet noteert de wedstrijduitslagen van de jeugd gedurende de gehele zaterdag en verwerkt deze.
Daarnaast ontvangt de zaterdagdienst de uit- en thuisspelende teams en scheidsrechters. Zij voorzien onze gasten van koffie, thee en ranja voor de spelertjes. De mensen van de zaterdagdienst zijn mede het “gezicht” van Margriet.
Het uitlenen van de kleedkamersleutels met behulp van borg behoort ook tot de taken. Gastvrijheid vinden wij erg belangrijk bij Margriet.

Daarnaast proberen de mensen van de zaterdagdienst diverse vragen te beantwoorden of naar de goede personen door te verwijzen.

Vaak schrijven nieuwe spelertjes zich op zaterdag in en dat betekent dat de mensen van de zaterdagdienst dan de eerste informatie geven aan ouders en nieuwe leden over het voetbal bij Margriet.

Het netjes houden van het jeugdhonk behoort mede tot de taken van de zaterdagdienst.

We werken met 3 ploegendiensten:

• ochtend: 7.45 -11.00 uur
  • tussen: 11.00 -14.00 uur
  • middag: 14.00 -19.00 uur

Als je interesse hebt of je kent iemand die de zaterdagdienst wil versterken, neem dan contact op met Jan van Leest.
Op deze manier kun jij ook je steentje bijdragen aan een goede organisatie binnen onze voetbalvereniging voor de jeugd en ben je maatschappelijk bezig.

1x per jaar hebben we overleg over de taken en per mail of app houden we elkaar volledig op de hoogte van allerlei zaken bij Margriet.
Je krijgt als dank een gezellige feestavond “de kaderavond”  aangeboden vanuit Margriet.