Over RKSV Margriet

RKSV Margriet, een club in ontwikkeling!

RKSV Margriet is in 1946 opgericht en van een kleine wijk gebonden club (Vlashoek, Heihoek en Ussen) uitgegroeid tot één van de grootste sportverenigingen in Oss. Dankzij de vele vrijwilligers, de beleving van het voetbal en het sportpark waar R.K.S.V. Margriet gevestigd is heeft de vereniging een grote aantrekkingskracht binnen Oss en omgeving. Lees hier meer over voetbalvereniging R.K.S.V. Margriet.

Waarom lid worden van R.K.S.V. Margriet?

• Veruit de leukste voetbalclub van Oss
  • Plezier en opleiden komt voor presteren
  • Uniek complex binnen de gemeente Oss

Veruit de leukste voetbalclub van Oss

R.K.S.V. Margriet is een bruisende vereniging, en dat kan natuurlijk ook niet anders met ruim 1000 leden. Wie doordeweeks of in het weekend het sportcomplex Amstelhoef betreedt, merkt aan alles dat de vereniging leeft!

De zaterdagochtend is voor de jeugd, zoals de allerjongsten die uitkomen in de Mini-Champions League. Zij maken daar spelenderwijs kennis met de sport en de vereniging. Later op de dag en de zondag is het de beurt aan de oudere jeugd en de senioren. Na het voetbal mag de gezelligheid in de kantine niet ontbreken.

Ook op voetballoze momenten leeft de vereniging. Vrijwilligers zorgen dan met hun commissies voor de organisatie van activiteiten, toernooien en niet te vergeten de bekende feestavonden!

opleiding margriet

Plezier en opleiden komt voor presteren

De belangrijkste activiteit van de vereniging bestaat uiteraard uit het deelnemen aan de voetbalcompetitie van de K.N.V.B. Plezier en Opleiden komt voor Presteren! De zeer actieve Technische Commissie ziet erop toe dat zowel op prestatief als recreatief niveau voetballiefhebbers bij Margriet aan hun trekken komen en hun talent kunnen ontwikkelen.

Misschien wel om uiteindelijk in de voetsporen te treden van oud-Margrieters zoals Danjuma, Ruud van Nistelrooij, Marc van Hintum, Rens van Eijden, Mitchell van Bergen, Dean van de Sluijs of Luuk Koopmans. En dan zouden we bijna Dominique Bruinenberg, Laura Strik en Michelle Hendriks vergeten die het tot de top van de Vrouwen Eredivisie hebben geschopt.

Maar gezelligheid staat voorop. De sfeer in de kantine is in het weekend altijd erg goed en het is er vaak tot in de late uurtjes erg gezellig. Kortom, bij Margriet kun je gezellig en/of op niveau voetballen en er is er altijd wel wat te doen.

Uniek sportpark binnen de gemeente Oss

R.K.S.V. Margriet heeft haar onderkomen op Sportpark Amstelhoef. In 2014 verhuisde de vereniging een kleine 100 meter verderop naar een gloednieuwe accommodatie. Het clubgebouw ligt prachtig tussen de velden en heeft als middelpunt in de wijk een belangrijke maatschappelijke functie.

De ruime kleedkamers, voorzien van vloerverwarming, en het ballenhok bevinden zich deels onder de grond. Daarbovenop bevinden zich de functionele ruimtes en natuurlijk de kantine. Vanuit daar loop je zo via het terras naar de tribune langs het hoofdveld.

Het volledige complex is voorzien van led-verlichting en het grootste deel van de stroom wordt opgewekt met zonnepanelen. Margriet is daardoor financieel een hele gezonde vereniging. Bovendien werd de club, bij oplevering van het complex in 2014, uitgeroepen tot de schoonste club van Nederland!

Tribune rksv margriet